چرا باید از خط ویپ استفاده کرد؟

در این مقاله،دو نوع کلیدی از سیستم های تلفن مجازی PBX در مقابل VoIP را پوشش خواهیم داد و تفاوت های کلیدی، قیمت گذاری، مزایا و معایب سرویس Voip و Hosted PBX را به بیان می کنیم.استاندارد جدیدی برای ارتباط بی‌وقفه تجاری بین اعضای تیم از راه دور، کارمندان داخلی و مهمتر از همه مشتریان شماست. اما آیا کسب و کار شما واقعاً با یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر وضعیت بهتری دارد یا باید یک راه حل PBX مبتنی بر پیش فرض را انتخاب کنید؟

مرور کلی بر تعریف PBX استاندارد در مقابل VoIP کسب و کار

تفاوت اصلی بین PBX و VoIP (صدا از طریق IP) این است که یک سیستم سانترال سنتی استاندارد از تلفن ثابت برای ارسال/دریافت تماس از طریق شبکه PSTN استفاده می‌کند، در حالی که VoIP تماس‌های تلفنی را از طریق اینترنت ارسال/دریافت می‌کند.در حالی که سیستم‌های تلفن میزبان پی بی ایکس ابری نیز در دسترس هستند، برای اهداف این مقاله، ما بر روی سانترال استاندارد سنتی تمرکز خواهیم کرد.جدول زیر خلاصه ای سریع از تفاوت های اضافی بین سیستم های تلفن VoIP و PBX (سانترال سنتی) را ارائه می دهد که در ادامه این پست به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

دلیل استفاده از ویپ

تعریف جامعی از فناوری ویپ VOIP؟

VoIP (Voice Over Internet Protocol) نوعی سیستم تلفن مجازی است که برای مدیریت تماس های ورودی و خروجی از اینترنت و نه سیم کشی فیزیکی مسی PSTN استفاده می کند.ویپ به عنوان تلفن مجازی، تماس آنلاین و تلفن IP نیز شناخته می شود.یکی از بزرگترین جنبه هایی که VoIP را از PBX جدا می کند، امکانات آن است.از آنجایی که VoIP برای کار کردن به یک شبکه تلفنی داخلی و فیزیکی نیاز ندارد، کاربران این فناوری اساساً می توانند تمام سیستم تلفن مشاغل کوچک خود را هر کجا که می روند با خود ببرند. تماس اینترنتی در هر مکانی با دسترسی به اینترنت با کیفیت (با حداقل پهنای باند ۹۰-۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه) عملیاتی است.همچنین میتوان گفت که ارتباطات VoIP در هر دستگاهی قابل دسترسی است، خواه رایانه رومیزی در دفتر،لپ تاپ در خانه یا حتی تلفن همراه شما از طریق یک برنامه موبایل iOS و Android.

VoIP چگونه کار می کند؟

بیایید به سرعت درباره نحوه عملکرد VoIP بحث کنیم.همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، هنگامی که یک کاربر تماسی را آغاز می کند، صدای صوتی آنها به بسته های داده کوچک زیادی تقسیم می شود که سپس از طریق اینترنت ارسال می شوندتوجه داشته باشید که در حین حمل و نقل، این بسته های داده صوتی درهم می شوند. برای جلوگیری از شنیدن حرف‌های ناهنجار در طرف دیگر خط، بسته‌های داده قبل از پخش شدن برای گیرنده تماس، به ترتیب صحیح دوباره جمع می‌شوند. این روند در طول مکالمه به صورت رفت و برگشت تکرار می شود.

نسل جدید تلفن سازمانی

سانترال سنتی (PBX ) چیست؟

PBX (Private Branch Exchange) نوعی از سیستم تلفن داخلی مبتنی بر محل است که از PSTN سنتی (شبکه تلفن سوئیچ‌شده عمومی) برای تسهیل تماس‌های صوتی استفاده می‌کند.سیستم PBX سنتی را شبیه به تلفن ثابت در نظر بگیرید، زیرا برای ارسال و دریافت تماس‌ها به سوئیچینگ مدار و سیم‌کشی مسی متکی است.در حالی که خطوط ثابت معمولاً تماس‌های شخصی بین دو طرف را تسهیل می‌کنند، PBX برای مشاغل بزرگ طراحی شده است تا شبکه داده تلفن خصوصی خود را داشته باشند و اداره کنند. با PBX، شرکت ها می توانند از پرداخت هزینه به شبکه های تلفن برای خطوط تلفن اضافی اجتناب کنند. آنها همچنین از کنترل کلی بیشتری بر روی سیستم تلفن کسب و کار خود برخوردار خواهند شد، زیرا از نظر فیزیکی در ساختمان اداری کسب و کار با استفاده از آن قرار دارد. این بدان معنی است که سیستم های سانترال استاندارد در یک مکان ثابت هستند و فقط در دستگاه های متصل به آن قابل دسترسی هستند.

به طور خلاصه در مورد سانترال سنتی میتوان گفت که :

  • برای تسهیل تماس های تلفنی به سخت افزار فیزیکی و داخلی PSTN متکی است.
  • در یک مکان ثابت است (منطقه ای که سخت افزار در آن قرار دارد)
  • می تواند از طریق SIP Trunking یا Hosted PBX به ویژگی های ویپ دسترسی داشته باشد.

اکنون که تفاوت های اصلی بین PBX و VoIP را درک کرده اید،حالا باید انتخاب کنیم.به نظر شما کدام گزینه مناسب بیزینس است?!

PBX یا Voip کدام را باید انتخاب کنید؟

هنگام تصمیم گیری بین VoIP در مقابل PBX، در اکثر موارد، VoIP بهترین انتخاب کلی است.VoIP نه تنها صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها نسبت به PBX مستقر ارائه می دهد، بلکه با ویژگی های بیشتر، سطوح بالایی از تحرک و مقیاس پذیری،استانداردهای امنیتی قوی و موارد دیگر همراه است.کارشناسان صنعت می‌گویند سیستم‌های تلفن آنالوگ در راه خروج هستند و فناوری جدیدی همچون Voip جایگزین آن ها میشود.بنابراین سرمایه‌گذاری در یک سیستم PBX کاملاً جدید و کاملاً سنتی، واقعاً فقط برای شرکت‌های سطح سازمانی و مشاغل/بخش‌هایی که با نگرانی‌های امنیتی سطح بالا سروکار دارند منطقی است.همانطور که گفته شد، سیستم های  Hosted PBX ،جایگزین برای PBX سانترال سنتی و محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. SIP Trunking نیز یک سیستم تلفن خانگی را به ابری متصل می کند و به تیم ها امکان دسترسی به ویژگی هایVoIP را می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *