داستان مشترک مراقبت های بهداشتی،پدافند عامل،توسط مراکز تلفن کمک شایانی به صلیب سرخ و قربانیان بلایای طبیعی در جهان داشته است .پس از یک سیل عظیم، زمانی که بیش از نیم سال باران در مدت زمان سه روز شروع به باریدن کرد، ما یک مرکز تماس با ۱۹۱ نفر از مردم را برای کمک به صلیب سرخ به منظور حمایت از قربانیان سیل برپا کردیم.در این مقاله به اهمیت مراکز تماس در ارائه کمک های سریع در هنگام امداد رسانی در بلایای طبیعی اشاره میکنیم .در ادامه این پست داستان یک شهر که دچار سیل عظیم شده بود را روایت میکند.
شروع داستان کلرادو
از آنجایی که در یک دوره سه روزه بارش شدید باران موجب ابگرفتی معابر و در آخر منجر به سیل شد،ساکنان شهرستان های متعددی در مرکز و شمال کلرادو قربانی سیل تاریخی شدند. در پس این حادثه، صلیب سرخ پناهگاه ها را برای پناهجویان باز کرد و کارکنان و افراد و منابعی را برای پاسخگویی و ارائه کمک به جوامع آسیب دیده بسیج کرد.اگرچه این ویرانی دلخراش بود، اما سخاوت و شفقت مردمان کلرادو نشاط آور بود. هر ایستگاه تلویزیونی در منطقه مترو دنور و برخی از ایستگاههای رادیویی نیز با هم متحد شدند تا با برپایی یک برنامه زنده،به جمع آوری کمک های مالی برای مردمان آن شهر داشته باشند.به جز تلویزیون و رادیو، تماس های تلفنی زیادی نیز برای این منظور اتفاق می افتاد.
نقش مرکز تلفن در امداد رسانی بلایا
کمک رسانی توسط مراکز تلفن VOIP
کارکنان صلیب سرخ دریافتند که حجم تماس های تلفنی فراتر از آن است و از طرفی وقت برای پاسخگویی در جهت جمع آوری کمک مالی توسط تلفن ها میسر نیست. برای کمک و تسریع در اینکار، آنها از مرکز تماس برای حمایت از تلاشهای سازمان برای جمعآوری کمکهای مالی استفاده کردند و نزدیک به ۷۰۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده شد که در جهت،جمعآوری کمکهای مالی در برنامه پخش زنده کلرادو Flood Relief ظرف یک هفته پس از سیل صورت گرفته بود. در مجموع، ۱۹۱ کارمند داوطلب شدند تا به تماسهای افرادی که در این عمل خدا پسندانه شریک شدند،پاسخ دهند.آنها دفتر مرکزی خود را به یک مرکز اهدای موقت تبدیل کردند.علاوه بر این،تصمیم گرفتند تا نرم افزار مرکز تلفن ابری خود را که از فناوری انتقال صدا بر بستر وب بود با نام voip را در دسترس همگان،برای مسیریابی هوشمند و پاسخگویی به تماسهای خیرین و ارائه گزارش تماس و در دسترس بودن داوطلبان مستقر کردیم.این پلتفرم ارتباط ابری که از فناوری ویپ استفاده میکرد توسط SIP امکان ارسال و دریافت تماسهای همزمان در یک شبکه را ایجاد کرد تا نیازهای لازم برای تلفن ثابت اینترنتی مستقر در مرکز جمع آوری کمک های مالی برای آسیب دیدگان را از بین برد.
نتیجه استفاده از مرکز تلفن در امداد رسانی بلایا
ما توانستیم منابع خود را در کمتر از ۴۸ ساعت بسیج کنیم تا به صلیب سرخ کمک کنیم تا مبالغ قابل توجهی پول جمع آوری کند، به طوری که ۱۰۰ درصد کمک های دریافتی مستقیماً به کمک های صلیب سرخ برای امداد رسانی و بازیابی به بازماندگان سیل می رود. همانطور که بیانیه ماموریت ما اعلام می کند، هدف ما به طور مداوم تأثیرگذاری بر جوامعی است که در آن زندگی، فعالیت و سرمایه گذاری می کنیم. ما به چشم انداز خود وفادار ماندیم و تغییرات مثبتی را برای ساکنان مناطق آسیب دیده به ارمغان آوردیم.
خلاصه این پست و تاثیر مرکز تلفن در کار خیر
در آخر،مرکز تماس ابری،با پاسخ دهی به حجم بالایی از تماس ها،موجب جمع آوری کمک های مالی زیادی در این سیل به مردم کلرادو شد.تاثیر مرکز تلفن ابری در کمک و امداد رسانی بصورت جمع آوری کمک های مالی به اتفاقات غیر مترقبه مثل سیل که در این پست کاملا مشهود بود را لمس کردیم و این یکی از چند صد کار این پلتفرم تحت شبکه است.برای خرید مرکز تلفن ابری یا اختصاصی با شماره ۰۱۱۹۱۰۱۱۳۹۰ تماس بگیرید.