دیزا Disa یا بوق آزاد در سیستم تلفنی ویپ و ایزابل

همانطور که در مقالات گذشته درباره فناوری ویپ اشاره شد که سرویس تلفنی voip قابلیت های بینظیر و پر کاربردی دارد که برای اکثر بیزینس ها مورد توجه قرار گرفته است.این امر باعث شد تا مبحثی جالب در مورد یکی از گزینه های جالب سرویس تلفنی تحت شبکه را در مزکز تلفن ایزابل برای شما عنوان کنیم تا بهترین بهره را از این مقاله در کسب و کار خود داشته باشید.در ادامه این مقاله به معرفی سامانه تلفنی دیزا Disa و ویژگی منحصر به فرد آن اشاره می کنیم.

دیزا Direct Inward System Access چیست ؟

یک قابلیتی است که این امکان را فراهم می سازد تا افرادی که از خارج از سامانه تماس می گیرند بتوانند به شماره های داخلی مرکز تلفن به طور مستقیم دست یابند.آیا برای شما سوال پیش آمده است که چطور میتوان بیرون از محیط دفتر کار خود،با شماره شرکت تماس برقرار کنید ؟!جالب است بدانید برای تماس های آفلاین یا زمانی که بنا به هر دلایلی شما دسترسی به اینترنت ندارید از این ویژگی برای برقراری تماس در سرویس ویپ میتوانید استفاده نمایید.به این صورت که میتوانید با تنظیم کردن دیزا این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا با دسترسی به داخلی های شرکت بتوانید با مشتریان خود تماس بگیرید.(دسترسی به بوق داخلی از بیرون )

کاربرد Disa در سرویس تلفن اینترنتی ثابت ؟

سامانه تلفنی است که به کاربر بوق آزاد می‌دهد. به عبارت دیگر با اتصال به DISA شما بوق آزادی می‌شنوید که با استفاده از آن می‌توانی در هر مکانی که هستید با دیگر داخلی های سازمان و یا حتی با مشتری هایتان با شماره شرکت صحبت کنید.در این سامانه تماس گیرنده راه دور دارای بوق آزاد، می تواند مستقیماً هر extension ای را شماره گیری نماید، پیغام های صندوق صوتی چک کند، یا حتی از طریق خطوط تلفن متصل به PBX شماره گیری نماید.

راه اندازی سامانه Disa در مرکز تلفن ایزابل

برای فعال کردن سامانه Disa یا سرویس دسترسی به بوق داخلی از بیرون در سمت چپ صفحه، زیر قسمت Internal Options & Configuration کلیک کنید تا گزین های زیر(تصویر) برای شما نمایش داده شود

دیزا ازابل

 

گزینه های تصویر بالا در فعالسازی سامانه تلفنی Disa را با هم مرور میکنیم :

DISA name : نام دیزا است که با مشخص کردن این نام میتوان در مورادی مثل استفاده از IVR مورد استفاده قرار گیرد.(برای مشخص نمودن تنظیمات DISA در جاهای دیگری از سیستم بعنوان مقصد تماس مورد استفاده قرار می گیرد)

PIN : شناسه احراز هویت برای برقراری تماس یا رمز دیزا اصطلاحا نامیده میشود.به این صورت که اگر مقدار PIN وارد شده با مقدار این گزینه برابر نباشد، تماس قطع شده و اجازه دسترسی کاربر به مقصد تماس DISA داده نمی شود.شما میتوانید چندین رمز متفاوت برای آن قرار دهید،البته با کاما از هم جدا کنید. (مثلاً وارد کردن مقدار ۱۲۳۴, ۵۶۷۸, ۹۰۱۲ باعث می شود که تماس گیرنده هر کدام از شماره های  ۱۲۳۴و ۵۶۷۸ و۹۰۱۲  وارد نماید، قادر به استفاده از بوق آزاد خواهد بود)

Response Timeout : این گزینه مدت زمانی (به ثانیه) را که سیستم منتظر دریافت ورودی از تماس گیرنده، قبل از قطع مکالمه خواهد بود، را معین می نماید.مقدار پیش فرض این گزینه ۱۰ ثانیه است.به دلیل اینکه زمان ۱۰ ثانیه برای انجام این کار کم است توصیه میشود زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه برای وارد کردن کامل شماره، تعریف شود بهتر است .

Digit Timeout : زمان مورد نیاز سیستم برای برقراری تماس است . یعنی پس از اینکه تماس گیرنده شماره خود را وارد کرد،منتظر برقراری تماس می شو. معمولا مقدار پیش فرض این گزینه ۵ ثانیه است و این مقدار برای کاربرانی که شماره ها را وارد می کنند، مکفی است.

Require Confirmation :این گزینه از مشترک میخواهد قبل از شنیدن صدای بوق و آمادگی برای داشتن بوق ازاد کلید ۱ را شماره گیری نماید.در غیز اینصورت تماس برقرار نمیشود.این گزینه معمولاً زمانی کاربرد دارد که تماس گیرنده مستقیماً از طریق inbound route به مقصد تماس خاص DISA هدایت میشود. با این عمل مشترک به سرعت بدون هیچ گونه بوق یا پیغامی، به مقصدی هدایت میشود که سریعاً time out شده و تماس قطع میگردد بدون اینکه تماس گیرنده متوجه شود،چه پیش آمده است .

Caller ID :برای تغییر caller ID خود از این گزینه استفاده کنید. این مورد بستگی به ترانک خروجی شما دارد در اکثر موارد مورد استفاده نمی باشد. شما میتوانید این گزینه را خالی نگه دارید. فرمت این گزینه باید بصورت “Caller Name” <##########> باشد که در آن جای Caller Name  نام تماس گیرنده و جا ########## شماره تماس گیرنده قرار داده میشود(مثلاً “Saeed” <09111234567>). در صورتیکه این گزینه خالی باشد، شماره تماس گیرنده بعنوان CallerID برای مقصد فرستاده میشود.

Allow Hangup : اگر این گزینه انتخاب شده باشد، تماس گیرنده می تواند کد قطع تماس (بطور پیش فرض **) را وارد کرده و تماس جاری را قطع نموده و در این حالت دوباره بوق آزاد برای او فرستاده شود. اینکار تماس گیرنده DISA را از قطع تماس مطمئن می سازد.

پس از اینکه تمام تنظیمات دلخواه صورت گرفت با کلیک بر روی گزینه Submit Changes  و تائید نهایی تنظیمات (کلیک روی نوار نارنجی رنگ Apply Configuration Changes) DISA ذخیره و سرویس موردنظر فعال می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *