راه اندازی تلفنVoIP در خانه یا دفتر

راه اندازی تلفن VoIP در خانه آسان است و می تواند در هزینه قبض تلفن و آبونمان شما صرفه جویی کند. در این مقاله شما را با مراحل راه اندازی تلفن VoIP در منزل راهنمایی می کنیم.در مقالات گذشته درباره موضوعات :

اما چرا سرویس تلفن اینترنتی ثابت که با نام VoIP معرف حضور همه شده جایگزین بهتری برای خطوط ثابت آنالوگ قدیمی شود.

تفاوت سرویس تلفن VoIP در چیست ؟

تلفن آنالوگ به این روش عمل میکند که از طریق شبکه مخابرات عمومی برقراری تماس را مهیا میکند.به این معنی که تماس های تلفنی توسط شرکت تلفن محلی برقرار شده و نیاز به اتصال مستقیم با کابل تلفن دارند.(کابل کشی از نیاز اصلی این سرویس)

تلفن های تحت شبکه  توسط ارائه دهندگان ویپ از طریق اینترنت به شبکه تلفن متصل می شوند. صدا را به بسته های داده تبدیل کرده و با استفاده از IP انتقال می دهد. سپس مرکز داده ارائه دهنده (provider’s data center) سیگنال ها را به آنالوگ تبدیل کرده و انها از طریق PSTN منتقل می کند.تلفن های SIP به تلفن ثابت اختصاصی احتیاج ندارند. با استفاده از یک سیستم تلفنی سنتی ، برای به اشتراک گذاشتن خدمات تلفنی با چندین کارمند ، به pbx نیاز است.

راهاندازی سرویس ویپ

۷ گام برای راه اندازی سرویس تلفن VoIP

  1. ایجاد بستر شبکه داخلی (جهت ارتباط سرور با تلفن و مودم) و دریافت اینترنت مناسب
  2. خرید یا انتخاب سرور یا مینی کیس (سخت افزار مناسب)
  3. انتخاب یک شرکت ارائه دهنده سرویس ویپ (mizbantel.ir) با ویژگی های مناسب
  4. انتخاب و دریافت شماره تلفن برای کسب و کار
  5. نصب و تنظیم سیستم تلفن voip
  6. تست خطوط voip
  7. آموزش به پرسنل برای بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات ویپ

۱-اینترنت پایدار و مطمئن جهت ارسال و دریافت

قبل از راه‌اندازی تلفن VoIP در خانه، باید مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما به اندازه کافی سریع و پایدار است تا از آن پشتیبانی کند. یک تلفن VoIP برای برقراری و دریافت تماس به اتصال اینترنت شما متکی است، بنابراین اتصال کند یا ناپایدار می تواند مشکلاتی ایجاد کند. یک اتصال اینترنت پهنای باند قابل اعتماد و پرسرعت، مانند کابل یا فیبر نوری، برای عملکرد مطلوب و کیفیت تماس توصیه می شود. برای اطمینان از اجرای روان سیستم VoIP خانگی، اتصال اینترنت باید حداقل سرعت آپلود و دانلود حداقل ۱ مگابیت در ثانیه داشته باشد. با این حال، برای کیفیت تماس بهتر و تجربه کلی روان‌تر، اتصال اینترنت سریع‌تر با حداقل ۵ مگابیت در ثانیه برای هر دو سرعت آپلود و دانلود توصیه می‌شود.

حداقل پهنای مورد نیاز بابت هر تماس ۱۰۰ کیلو بابت می باشد که شما نیاز به ۵۰ کیلو بایت آپلود و ۵۰ کیلو بایت دانلود دارید. به طور معمول بستر ftth یا همان فیبر نوری ، بستر رادیویی یا همان اینترنت وایرلس و همچنین بستر اینترنت tdlte یا همان سیم کارتی برای استفاده تماس های voip مناسب می باشد و نکته مهم عدم استفاده از adsl  برای تماس های ویپ است چون شبکه ناپایداری می باشد.

تلفن قدیمی رومیزی

۲-خرید سخت افزار مناسب

  • بسته به نوع نیاز و شبکه تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های voip  میتوانند متغیر باشند.
  • خرید یک سیستم با حداقل ۴ گیگ رم و ۲۰۰ گیگ هارد
  • خرید یک مودم یا روتر شبکه برای مدیریت کردن شبکه
  • خرید تلفن رومیزی تحت شبکه
  • در صورت نیاز خرید زیر ساخت شبکه ( شامل کیستون ، رک ، پچ کورد و …)
  • خرید گیت وی
  • خرید هدفون یا هدست نیاز می باشد.

تلفن رومیزی قدیمی را در سرویس voip استفاده کنید!

اگر می خواهید از تجهیزات تلفن اداری موجود شرکتتان استفاده کنید ، باز هم می توانید از آن برای راه اندازی voip بکارگیرید.با استفاده از آداپتور تلفن آنالوگ (ATA) ، می توان کلیه تلفن های آنالوگ را نگه داشته و به voip تغییر داد. اداپتور ویپ بین تلفن ها و شبکه شما کار کرده و سیگنال های آنالوگ را دیجیتالی میکند.از آنجایی که هیچ گونه تغییری در تجهیزات مجموعه نمی دهید ، همه کارمندان از قبل نحوه کار با تلفن را می دانند. از این رو نیازی به آموزش کارکنان نخواهید داشت.

مبدل ویپ

۳- یک ارائه دهنده VoIP عالی را انتخاب کنید.

در ایران شرکت های ارائه دهنده سرویس VoIP متفاوتی وجود دارد که در مقاله “بهترین شرکت های ارائه دهنده تلفن اینترنتی ایران” به آن اشاره شده است.میزبان تل یک شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که تشکیل شده از جوانانی فوق العاده پر شور و خلاق و با انگیزه است که با توجه به نیازسنجی امروزه و برای کمک به کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها و حتی شرکت های بزرگ و معتبر در حوزه خدمات تلفن های اینترنتی Voip در حال فعالیت می باشد. اگر شما هم میخواهید به یکی از بهترین ها در حوزه فعالیتی خود تبدیل شوید، حتما با ما تماس بگیرید.

امکانات مراکز تماس میزبان تل

  • مالکیت مادام العمر لایسنس
  • ابجاد تعداد نامحدود ترانک ، صف ، منشی گویا و …
  • امکان تعریف صندوق صوتی ، نظر سنجی و …
  • داشبور و مانیتورینگ زنده
  • تاریخ شمسی و میلادی
  • گزارش ریز مکالمات
  • پشتیبانی از ضبط مکالمات
  • بروز رسانی آنلاین سیستم
  • پشتیبان گیری دستی و سیستمی
  • پشتیبانی از وب سرویس برای رویداد ها
  • گزارشات پیشرفته ، اختصاصی ، نموداری و آماری
  • ماژول تماس امن
  • دایورت تماس
  • تماس همزمان
  • ماژول تماس روی وب
  • سافت فون اختصاصی با پوش نوتیفیکیشن
  • وب سرویس اختصاصی 

۴- انتخاب شماره تلفن

شماره ها براساس رند بودن دسته بندی می شوند و هزینه مشخصی بابت هر شماره در نظر گرفته شده است که میتوانید لیست شماره های موجود بهمراه کد استان مد نظر خود را از کارشناسان فروش میزبان تل دریافت نمایید.

۵- نصب و پیکربندی تلفن ویپ

گام بعدی دریافت اطلاعات لازم از ارائه دهنده VoIP برای راه اندازی تلفن است. این شامل نام کاربری و رمز عبور SIP، آدرس سرور و سایر تنظیمات می شود. بعضا میتوانید از شرکت های ارائه دهنده نرم افزارهای ویپ یک نرم افزار مرکز تماس خریداری نمایید.البته ازنرم افزار های رایگانی همچون: ایزابل ، الستیکس ، 3CX ، آوایا ، فری سوییچ و … نیز میتوان استفاده کرد. اگر نیاز به مشاوره رایگان یا راه اندازی این سرویس تلفن ویپ دارید میتوانید از متخصصین میزبان تل همراه باشید.

۶- تست خط VoIP

میزبان تل برای مشتریان خود جهت اطمینان خاطر بصورت رایگان تست خط،ارائه می دهد تا خریدی راحت در میزبان تل را تجربه کنند.توجه داشته باشید که اتصال مستقیم و توسط سیم همیشه به استفاده از Wi-Fi ترجیح داده می شود. برای حداقل تاخیر و سایر مسائل voip ، به جای اتصال بی سیم و Wi-Fi بسراغ Ethernet و اتصال سیمی بروید.

تست خط رایگان

۷-آموزش پرسنل

بنا به امکانات حرفه ایی سرویس تلفن ثابت ویپ حتما نیاز است تا پرسل مجموعه شما با آن ها آشنا باشند.با امکانات حرفه ایی این سرویس میتوانید تلفن ها را مستقیماً با CRM ادغام کنید، سیاست های مسیریابی سفارشی ایجاد کنید، پست صوتی را به ایمیل بفرستید، انتقال تماس ، ضبط تماس در فضای ابری و خیلی امکانات جذاب و کاربردی

خلاصه مقاله امروز 

راه‌اندازی تلفن VoIP در خانه آسان است و می‌تواند در هزینه قبض تلفن شما صرفه‌جویی کند و همچنین امکان تماس‌های با کیفیت بالاتر را باز می‌کند (و مزایای دیگری که قبلاً به آنها اشاره کرده‌ایم). ارائه‌دهنده VoIP را انتخاب کنید که ویژگی‌های مورد نیاز شما را ارائه دهد.از نظر جایگزینی تلفن ثابت، آنها می‌توانند به شما در راه‌اندازی سال‌های آینده کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *