تفاوت خطوط مخابراتی با خطوط اینترنتی ویپ

شاید برای بسیاری از کسب و کار ها این یک سوال مهم و اساسی باشد که چه نوع خط تلفنی تهیه کنیم؟ یا اصلا چرا از خط های مخابراتی استفاده نکنیم و از تلفن اینترنتی ویپ استفاده کنیم؟هر بیزینس یا تجارتی نیازمند یک سری زیرساخت هایی مهم همچون خط تلفن هستند.تلفن جزو بهترین ابزار برای مکالمه رو در رو با مشتریان بیزینس های مختلف محسوب می شود.قبل از هر چیز ابتدا باید اطلاعاتی درباره،خط تلفن ثابت و اینترنتی داشته باشید تا مناسب ترین آن را انتخاب فرمایید.با توسعه تکنولوژی در زمینه های مختلف،وسایل ارتباطی و شبکه های اجتماعی متعددی وجود دارند که در موفقیت و بهبود راندمان کاری شرکت ها (بیزینس ها)کمک شایانی کرده است.میتوان گفت همچنان سیستم تلفنی نیز بعنوان مهم ترین و اساسی ترین وسایل ارتباطی محسوب میشود.

تفاوت خط مخابراتی با خط اینترنتی ویپ

بعضی از کسب و کار ها هنوز از خطوط قدیمی مخابرات استفاده میکنند و بعضی از ببیزینس ها از فناوری ویپ استفاده میکنند.این خطوط چه تفاوت هایی باهم دارند؟!دلیل روی آوردن بیزینس ها به خطوط ثابت اینترنتی چیست؟آیا خطوط قدیمی آنالوگ مخابرات،از رونق افتاده است؟دیگر کاربردی در بین تجارت ها را ندارد؟در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و علت اینکه چرا نباید از مخابرات،خط بخرید را شرح می دهیم.در مجموع میتوان گفت دو گزینه برای خرید سیستم تلفنی وجود دارد: خط تلفن ثابت اینترنتی(ویپ) و خط تلفن ثابت مخابراتی.هر کدام از این خطوط ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند.

خط تلفن مخابرات یا خط تلفن ابری ؟

خط مخابراتی :

خطوط تلفن اولیه عموماً مسی و گاهی آلومینیمی بودند که بعدها به صورت زوج به‌هم‌تابیده در آمدند. خطوط تلفن جدید ممکن است به جای عبور از بالای تیرهای تلفن، از زیر زمین بگذرند و سیگنال‌هایشان آنالوگ بود. این خطوط به زیرساخت خاصی نیاز ندارند و هزینه کمتری نسبت به خطوط اینترنتی دارند،اما یکسری محدودیت هایی که دارند که باعث شده برای کسب و کار ها مناسب نباشند.به عنوان مثال آنها امکانات ویپ از جمله تماس همزمان، ضبط تماس، منشی گویا، صف تماس، اتصال به crm و … را ارائه نمی دهند. با تلفن های معمولی مخابراتی میتوانید فقط یک تماس برقرار کنید و از هیچ گونه امکاناتی بهره مند نخواهید شد. اگر قصد دارید برای منزل خود خطی تهیه کنید، خطوط تلفن مخابراتی مناسب هستند؛ اما برای بیزینس هایی که نیاز به سیستم تلفنی دارند تا رضایت مشتریان خود را جلب نمایند، توصیه نمی شود.

تفاوت خطوط اینترنتی با سنتی

خط تلفن ابری(اینترنتی) voip:

این خطوط با فراهم کردن بستر تماس بر سرویس ابری ( اینترنت) امکان برقراری ارتباط را در هر نقطه ای و به صورت نامحدود فراهم می کند. عدم نیاز به محیط کار فیزیکی، صف تماس، اتصال به crm و … ، مهم ترین مزایای تلفن ابری در مقابل سرویس های آنالوگ،محسوب میشود.خط اینترنتی با پیش شماره ۹ شروع می شود که توسط اپراتور های مختلفی از جمله آسیاتک، پیشگامان و شاتل،رسپینا،فن آوا و … ارائه می شود.

شما میتوانید خط خود را به صورت تلفن تحت شبکه، فعال کنید(راه اندازی  تلفن اینترنتی). برای این منظور باید شما ipphone مدنظرتان را تهیه کنید و مشخصات داخلی (Ip،یوزر و پسورد)خود را از شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ دریافت کرده و در تنظیمات تلفن تنظیم کنید. اگر هم قصد استفاده از سافت فون دارید،شما میتوانید از نرم افزارهایی همچون زویپر و لینفون را دانلود کنید و مشخصات داخلی خود را وارد نمایید تا خط رجیستر شود و بتوانید تماس ورودی و خروجی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص خطوط  ثابت اینترنتی با شماره ۰۹۱۰۱۱۳۹۰ – ۰۱۱ تماس بگیرید.

تمامی تماس هایی که با شما گرفته میشود و بلعکس آن اتفاق می افتد، لازم نیست از خط اینترنتی استفاده کند.این خطوط از ویژگی های منحصر به فردی استفاده میکند که اکثر کسب و کار های امروزه رو تحت تاثیر خود قرار داده است.در ادامه این مقاله به مهمترین ویژگی های خطوط ویپ اشاره میکنیم.از جمله ویژگی های خط ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان برقراری تماس همزمان
  2. کیفیت مکالمه HD
  3. هزینه مکالمه و راه اندازی مقرون به صرفه
  4. صف تماس، منشی گویا
  5. گزارش گیری پیشرفته
  6. نظرسنجی پایان مکالمه
  7. امکان شنود و …

چرا برای شرکت از مخابرات خط تلفن نخریم؟

اکثر کسب و کارها نیاز به خط تلفن ثابت داشته و دارند. از امکانات زیادی که خطوط ویپ در اختیار شما قرار می دهند که بگذریم،خط مخابراتی قادر به ارائه این امکانات نیست، دو دلیل مهم وجود دارد که چرا نباید از خطوط ثابت معمولی استفاده کنید.

۱- خطوط مخابراتی نمی توانند تماس همزمان را در اختیار شرکت ها قرار دهند. در واقع امکان برقراری یک تماس بیشتر وجود ندارد. اگر یکی از کارمندان شما مشغول مکالمه باشد و شخصی با شرکت شما تماس بگیرد، بوق اشغال می شنود و تماس قطع خواهد شد. در نتیجه مشتریان زیادی را از دست می دهید و نمیتوانید پشتیبانی خوبی در اختیار آنها قرار دهید.

۲- یکی دیگر از دلایلی که نباید برای شرکت خود از خطوط مخابراتی استفاده کنید این است که اگر محل کار شما استیجاری باشد، با تغییر مکان، شماره تلفن شما تغییر میکند. به همین دلیل مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *