در مباحث تلفن ثابت اینترنتی یا همان voip، منشی گویا مورد توجه کاربران این عرصه دیجیتال قرار گرفته است .در کنار این ویژگی فناوری ویپ یک سیستم تلفنی کدباز وجود دارد که طرفداران دو آتیشه ایی را برای خود در سطح جهان جمع کرده است که ایزابل نام دارد.در این پست تصمیم داریم تا مروری اجمالی به تعریف این دو مورد ذکر شده بپردازیم و در آخر روش راه اندازی ivr برای سیستم تلفنی ایزابل که کاربردی و آموزشی است.
درباره IVR بیشتر بدانیم .. .
با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات،خیلی از افراد جامعه با واژه منشی گویا آشنا یا حداقل نام آن را بر سر زبان ها شنیده اند.همان طور که در لغت این واژه مشهود است،بطور معمول منشی گویا را میتوان گفت : سیستم خودکاری که جایگزین اشخاصی که در شرکت ها،سازمان ها،مطب ها و … که نقش منشی را داشته اند،گرفته است با امکانات بیشتر. طبق سناریویی که برای آن تعریف میشود عمل میکند.این منشی گویا میتواند صدای از پیش ضبط شده توسط افراد خوش صدا باشد و به بخش ها یا متخصصان خاص هدایت می شود.(توسط شماره هایی که برای آن سناریو تعریف میشود)
چند نمونه از کاربرد های مهم که منشی گویا را محبوب میکند:
- افزایش رضایت مشتری
- بهبود عملیات تماس ها
- صرفه جویی در زمان
- سرعت بخشیدن به پاسخ مشتریان
- هدایت سریع و یکپارچه تماسها
- هدایت تماس به بهترین نماینده مرکز تماس(مشتریان مهم)
- پاسخگوی همیشه بیدار
راهحلهای فناوری مرکز تماس میزبان تل، به مشتریان این امکان را میدهد تا تراکنشهای معمولی (پرداخت صورتحساب، پیگیری حملونقل، رزرو و …) را از طریق تلفن بدون دخالت افراد (عدم نیاز به پرسنل)انجام دهند. بنابراین، آنها میتوانند سریعتر پاسخها را دریافت کنند و شما میتوانید هزینههای کسب و کار خود را کاهش دهید.این سیستم تلفنی صرفا برای انتقال تماس به مسیر هدف مشتری نیست بلکه برای :گرفتن موجودی،انتقال تماس گیرنده به کنفرانس،متصل شدن به نظرسنجی،اتصال به ضبط پیغام صوتی،انتقال به شنیدن فایل صوتی و غیره استفاده میگردد.
منشی گویا در چه نوع کسب و کاری استفاده میشود ؟
این سیستم یک ویژگی نرم افزاری عالی برای مرکز تماس میباشد که مورد استفاده در سیستم فروش مویرگی،بازاریابی آنلاین و حضوری،پزشکی و … می باشد .
فروش: تماس گیرنده فرم درخواست خرید محصول خود را از طریق صفحه کلید پر میکند و سیستم IVR این فرم را به سازمان ارسال میکند و بعد از مطالعه اطلاعات با شخص تماس گرفته میشود.
بازاریابی: تیم بازاریاب میتواند از طریق نظرسنجی از میزان رضایت مشتریان از یک سرویس یا محصول اطلاع پیدا کند.
سوابق پزشکی: پزشکان میتوانند از یک سیستم IVR برای رونویسی از یادداشت ها و سوابق بیماران استفاده کنند.
سیستم تلفنی ایزابل Issabel
سیستم تلفنی محبوب و معروف که در داخل ایران نیز طرافداران زیادی را بسمت خود کشانده است.با ایزابل می توانید یک سیستم تلفنی ویپ VoIP با همه امکانات راه اندازی کنید. نکته مهم این است که باید تمام بخش های آن را به صورت مهندسی و با جزئیات بیاموزید.عرضه یک سیستم عامل امن بعنوان یک مرجع قابل استناد با کارایی رضایت بخش و موثر در جایگاه مقایسه با طرح ریزی پلان و استراتژی های بزرگ تجاری، ساختار های سازمان یافته و پشتیبان در سطح بزرگ جهانی در معرض نمایش قراردادن قدرت سیستم های Open Source از دیگر اهداف مهم در اولویت تیم توسعه دهنده ایزابل به شمار میرود.
ویژگی های خاص ایزابل را بدانیم!
- پشتیبانی از ماژول کال سنتر
- پشتیبانی از ماژول وب کنفرانس
- اضافه شدن ماژول منحصر بفرد مدیریتی
- مدیریت تحت وب نرم افزار امنیتی قدرتمند Fail2Ban
- امکان مسدود نمودن ترافیک کشورهای مختلف بر اساس مشخصه آدرس IP در کشورهای مختلف
- ماژول های جدید فایروال
- تامین و استقرار امنیت
- امکان فیلتر نمودن ایمیل های Spam در سیستم تلفنی ایزابل
خب بعدا از کلی تعریف و تمجید از منشی گویا و سیستم تلفنی Issabel نوبت راه اندازی IVR بر روی این سیستم است با ما همراه باشید .
آموزش راه اندازی IVR بر روی ایزابل
برای شروع راه اندازی ابتدا وارد بخش PBX Configuration در ایزابل شده و IVR را انتخاب و از سمت راست بر روی گزینه AddIVR کلیک نمایید .
با زدن گزینه AddIVR گزینه هایی زیر برای شما نمایش داده میشود(تصویر زیر)
Name : انتخاب نام برای صدا در IVR شما،که باید حتما فیلد آن پر شود.
IVR Description : توضیحات مربوط به ویس خواهد بود. اگر ivr های شما تو در تو خواهد بود این قسمت میتواند به شما کمک کند اما پر کردن این فیلد الزامی نمیباشد.
Announcement : فایل صوتی که در زمان تماس برای تماس گیرنده پخش میگردد را اپلود کنید.
Direct Dial : اگر این گزینه را بر روی داخلی خود تنظیم کنید وقتی ویس منشی تلفنی گویا پخش میگردد کاربر میتواند داخلی خود را شماره گیری کند در غیر این صورت امکان شماره گیری وجود ندارد.
Timeaot : بازه زمانی میباشد که میتوانید برای کاربر خود ایجاد کنید تا عددی را انتخاب کند.
Invalid Retries : شما میتوانید از این قسمت مشخص کنید که کاربر چه تعداد عدد اشتباه میتواند وارد کند. و اگر کاربر به این تعداد رسید به چه مرحله ای هدایت گردد.
Invalid Retry Recording : همچنین برای این قسمت میتوانید صدایی را قرار دهید که اگر کاربر شما عدد اشتباهی وارد کرد چه ویسی پخش گردد.
Append Announcement On Invalid : با انتخاب این گزینه شما میتوانید مشخص کنید که بعد از فایل صوتی Invalid Retry Recording فایل ivr دوباره پخش خواهد شد.
سپس Submit را وارد کرده و برروی Appy کلیک کنید تا تغییرات انجام گردد.
برای استفاده از ivr تنظیم شده باید تماس های inbound route را به مقصد ivr که ساخته اید هدایت کنید تا تماس های ورودی دارای این منوی صوتی گردند.