تماس سرد یا cold calling برای فروش

امروزه تکنیک های زیادی در بین کسب و کار ها رایج شده تا بتوانند محصولات و خدمات خود را در بین مردم قرار داده و فروش بهتری داشته باشند.تماس سرد یکی از این تکنیک هایی است که شما میتوانید با استفاده از این،فروش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر شما هم قصد دارید این تکنیک به بخش فروش کسب و کار خود اضافه کنید، اما اطلاعاتی از آن ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه میزبان تل باشید.

تماس سرد یا cold calling چیست ؟

این سیستم تماس یک روش بازاریابی در بیزینس ها است.به این مفهوم که نوعی درخواست فروش از طرف شرکت ها به مشتری صورت میگیرد که قبلا تماسی با مشتری نداشته اند یا آن مشتری در سیستم فروش غیرفعال بوده است. اطلاعات مشتری توسط متخصصان بازاریابی شرکت توسط جست و جو و جمع آوری از اطلاعات سوابق عمومی صورت می گیرد.این گزارشگیری و جمع آوری اطلاعات در ردیابی تماس های فروش به افزایش بهره وری فروش به سطوح جدیدتر کمک می کند. این سیستم تماس به کاربران اجازه می دهد تا میزان فروش یک مجموعه را افزایش دهند.

تیم های فروش با عملکرد بالا

تماس سرد بیشتر برای افرادی که تازه وارد حوضه کسب و کار شده اند و به دنبال جذب مشتری و فروش هستند، مناسب است. زیرا این تکنیک می تواند نسبتاً ارزان قیمت تر از دیگر راه های اطلاع رسانی باشد.با دریافت اطلاعات توسط متخصصین فروش میتوان مشتریان را به چند گروه دسته بندی کرد تا بیشتر بتوانید عملکرد تیم فروش خود را بالا ببرید.

نکنه مهم “اثر بخشی تماس سرد اغلب مورد تردید قرار می گیرد. زیرا این کار زمان بر است و ممکن نتیجه منفی به همراه داشته باشد تا نتیجه مثبت”

میزبان تل

بهترین زمان برای برقراری تماس با مشتری ؟!

اگر می خواهید از این مدل تماس استفاده نمایید، باید از آن به عنوان یک استراتژی استفاده کنید. طبق مطالعات اخیر در ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه می تواند بهترین زمان برای تماس با مشتریان است. وقتی به این موضوع فکر می کنید، منطقی به نظر می رسد که روزهای آخر هفته افراد هیجان و انرژی بیشتری دارند، پس می تواند زمان مناسب برای تماس سرد با مشتری باشد.اما ساعت برقراری تماس بر روی کدام عقرب ها باشد ؟!در ساعت های ناهار یا بعد از ظهر با مشتری تماس نگیرید که موفقیت آمیز نخواهد بود. در عوض می توانید در ساعت های ۱۰ تا ۱۱ با مشتری تماس بگیرید. آن زمان ساعت طلایی برای ارتباط با مشتری می باشد.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چطور با یک ساعت و روز مشخص میتوان به چند صد مشتری تماس گرفت؟

بهترین راه حل انتخاب یک سرویس تلفن ابری VoIP برای برقراری تماس همزمان و سایر امکاناتی که یک مرکز تماس ویپ در اختیار شما و کسب و کارتان قرار می دهد.برای مشاوره رایگان و خرید با متخصصین میزبان تل تماس بگیرید.

مزیت و معایب تماس سرد

  • می توانید با مشتری های جدیدی آشنا شوید:

اگر افرادی به دنبال محصولات شبیه شما هستند، اما هنوز با کسب و کار شما آشنا نشده اند. باید آنها را پیدا کنید و اطلاعاتی را درباره کسب و کار خود به آنها ارائه دهید.

  • با استفاده از تماس سرد می توانید بر فروش خود مسلط شوید:

تماس می تواند یک آموزش عالی برای تمام شرکت ها به خصوص افراد تازه کار باشد. این کار به شما این امکان را می دهد با بارها تمرین، بتوانید از پس همه مشتری ها بر بیایید.

و اما عیب این سیستم تماس …

  • تماس سرد ممکن است اذیت کننده باشید:

بعضی از مردم از تماس های غیر منتظره استقبال نمی کنند.ممکن است از تماسی که شما می گیرید احساس مزاحمت کنند. به همین خاطر علاوه بر این که به حرفای شما گوش نمی دهند، می خواهند هر چه سریع تر تماس را قطع کنند.

تکنیک فروش با تماس

در نتیجه میتوان گفت سیستم تماس سرد یکی از هزاران تکنیک در جذب مشتری و افزایش فروش است که می تواند راه حل مناسبی برای افراد تازه کار و استارت آپ ها باشد. کمک گرفتن از این تکنیک اگر اصولی انجام شود، به احتمال ۸ درصد در تماس های چهارم و پنجم جواب می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *