میزبان تل : مرکز تماس ابری مزایای بسیاری از جمله موارد زیر را ارائه می دهد:
۱ – مقیاس پذیری : بسیاری از مراکز تماس دارای نوسانات فصلی قابل توجهی در حجم تماس هستند. به عنوان مثال، تولیدکنندگان شکلات ممکن است در طول فصل تعطیلات و دوباره در حوالی روز ولنتاین افزایش زیادی در حجم تماس داشته باشند و سپس در بقیه ایام سال حجم تماس پایین و ثابتی داشته باشند. با استفاده از فناوری قدیمیتر «تلفن های سانترال مخابرات»، آنها باید مجوزهای سختافزاری و نرمافزاری را برای حداکثر حجم تماس خود خریداری کنند. این کار بیهوده ای است زیرا آنها برای مجوزهای استفاده نشده و سخت افزارهای کم استفاده در بقیه سال هزینه می کنند. در مقابل، با یک مرکز تماس ابری، شما فقط هزینه یک بار خرید این مرکز را پرداخت میکنید و در نتیجه آن را به یک مدل مقرونبهصرفه تبدیل میکنید.
۲ – عوامل در خانه : فناوری Cloud با اتصال به اینترنت باکیفیت از هر کجا قابل دسترسی است. این یک مرکز تماس ابری را قادر می سازد تا تیمی از کارمندان خانگی را جمع آوری کند. در بازارهایی که جذب و استخدام کارمند خوب دشوار است، توانایی استخدام کارمندانی که می توانند از راه دور کار کنند، (دورکاری کنند) مزیت های بسیاری را ایجاد می کند. علاوه بر این، کار از خانه نیز توسط بسیاری از کارمندان مرکز تماس یک امتیاز محسوب می شود.
۳ – انعطاف پذیری : اکثر سیستمهای مبتنی بر ابر ادغام آسان با سایر برنامههای کاربردی تجاری مانند CRM را به سادگی با افزودن یک ماژول ادغام جدید ارائه میکنند. به عنوان مثال، یک مرکز تماس ابری ممکن است یک برنامه CRM و یک سیستم فروش بلیط داشته باشد که می خواهد با آن یکپارچه شود. استفاده گسترده از APIهای یکپارچه، راه را برای یکپارچگی آسان می کند. علاوه بر این، اگر یک مرکز تماس بخواهد چت را به عنوان گزینه کانال اضافه کند، میتواند این کار را به سرعت و اغلب در همان روز انجام دهد.
اینها تنها تعدادی از مزایای مرکز تماس ابری هستند که با هم مشاهده کردیم.