TTY یا teletypewriter در گوشی موبایل چیست ؟

شرکت های عرضه کننده گوشی موبایل هوشمند امروزه در بازار فناوری روز و تکنولوژی های برتر دنیا با هم در حال رقابت و پیشی گرفتن از هم هستند.از وزن موبایل،کیفیت دوربین ها،طراحی منحصر به فرد،امکانات موجود بر آن و  همه و همه در حال گسترش و بروزرسانی هستند.میزبان تل مقاله امروز را به فناوری و یا حالت TTY گوشی همراه هوشمند اختصاص داده است.

تاریخچه گوشی تلفن همراه

تاریخچه آن به دهه ۱۹۴۰ میلادی برمی‌گردد، زمانی که نخستین سیستم‌های رادیویی برای ارتباط در وسایل نقلیه استفاده شد.اما اولین تلفن همراه قابل حمل در سال ۱۹۷۳ توسط مارتین کوپر، مهندس شرکت موتورولا، معرفی شد. این تلفن همراه که نام آن DynaTAC بود، حدود ۱.۱ کیلوگرم وزن داشت و تنها ۳۰ دقیقه مکالمه را پشتیبانی می‌کرد.

در دهه ۱۹۸۰، تلفن‌های همراه به تدریج تجاری‌سازی شدند و اولین شبکه‌های آنالوگ (نسل اول یا ۱G) راه‌اندازی شد. نسل‌های بعدی شامل ۲G (دیجیتال)، ۳G (اینترنت سریع‌تر)، ۴G (اینترنت پرسرعت) و اکنون ۵G (سرعت و کارایی بالاتر) باعث تحول و بهبود ارتباطات و کاربری‌های تلفن همراه شدند.امروزه تلفن‌های هوشمند با امکاناتی همچون دوربین‌های پیشرفته، اپلیکیشن‌های متنوع و اتصال به اینترنت، بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره ما هستند.

فناوریTTY در موبایل چیست ؟

فناوری TTY (مخفف Teletypewriter) یا تلکس، در موبایل به منظور ارتباط افراد ناشنوا یا کم‌شنوا با دیگران استفاده می‌شود. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد از طریق متن به جای صدا، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در واقع، دستگاه TTY به موبایل متصل می‌شود و پیام‌ها به صورت متن وارد و ارسال می‌شوند. همچنین، پیام‌های دریافتی نیز به صورت متنی بر روی دستگاه TTY نمایش داده می‌شوند. این فناوری برای کسانی که نمی‌توانند از طریق صدای تلفن ارتباط برقرار کنند، یک راهکار مؤثر است.

آیا حالت TTY باید روشن یا خاموش باشد؟

حالت تلفن متنی (TTY) برای ارسال متن از طریق خط تلفن استفاده می شود. برای تفسیر صدای اصلاح شده باید یک دستگاه TTY به رایانه متصل شود، در غیر این صورت ممکن است کیفیت صدای ضعیفی را تجربه کنید. استفاده از حالت TTY در تماس کنفرانسی نیز ممکن است باعث مشکلات کیفیت صدا شود. حالت TTY به طور پیش فرض خاموش است.

مزیت حالت TTY چیست؟

حالت TTY به افرادی که دارای اختلالات شنوایی یا گفتاری هستند اجازه می دهد تا از طریق تلفن ارتباط برقرار کنند.

پیام TTY چیست؟

TTY (دستگاه تحریر از راه دور) یک وسیله ارتباطی است که توسط افراد ناشنوا، کم شنوا یا دارای اختلال گفتاری شدید استفاده می شود. افرادی که TTY ندارند می توانند از طریق مرکز انتقال پیام (MRC) با کاربر TTY ارتباط برقرار کنند. یک MRC دارای اپراتورهای TTY برای ارسال و تفسیر پیام های TTY است.

چه کسی از TTY استفاده می کند؟

دستگاه‌های تحریر از راه دور (TTY)، دستگاه‌های مخابراتی برای ناشنوایان (TDD) و تلفن‌های متنی (TT) تجهیزات مخابراتی ویژه‌ای هستند که توسط افرادی استفاده می‌شوند که به دلیل کاهش شنوایی یا اختلال گفتار نمی‌توانند از تلفن معمولی استفاده کنند. مکالمات در یک TTY تایپ می شوند.

تفاوت بین TTY و SMS چیست؟

یک TTY در هر دو انتهای مکالمه برای برقراری ارتباط لازم است. هم با خط ثابت و هم با تلفن همراه قابل استفاده است. برخلاف پیام‌های متنی، برای مکالمه همزمان طراحی شده است، مانند نسخه متنی یک تماس تلفنی.

وقتی با یک شماره TTY تماس می گیرید چه اتفاقی می افتد؟

اپراتور برای شما تماس برقرار خواهد کرد. شما با اپراتور طوری صحبت می کنید که گویی مستقیماً با شخصی که تماس می گیرید صحبت می کنید. به عنوان مثال، بگویید “سلام، حال شما چطور است؟” نگویید: به او بگویید سلام کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *