دوران گره خوردن سیمها و قبضهای تلفنی که تلفنهای ثابت سنتی را درگیر کرده بود، گذشته است. شما وارد دنیای VoIP شدهاید که به شما امکان میدهد مستقیماً از طریق اتصال اینترنت خود تماس تلفنی برقرار کنید،تماسهای شفاف، انعطافپذیری و ویژگیهای پیشرفته را ارائه میدهد،مانند ارسال یک ایمیل به جای ارسال نامه به آن فکر کنید. صدای شما به بستههای داده دیجیتال تبدیل میشود و در سراسر اینترنت فشرده میشود تا به مشتریان شما در هر نقطه از جهان برسد.
در این مقاله، میزبان تل توضیح خواهد داد که سیستم های تلفن ثابت وُیپ چگونه کار می کنند و چرا این تلفن ابری صرفاً صرفه جویی در پول نیست، بلکه در مورد تصور مجدد ارتباطات است.
عناوین
ToggleVoIP چیست؟
تلفن اینترنتی Voice over Internet Protocol (VoIP) : به استانداردهایی اشاره دارد که تماس های تلفنی مبتنی بر صوتی را با استفاده از اتصال به اینترنت به جای یک شرکت تلفن محلی تسهیل می کند.تلفن ابری صدای شما را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند، آن را فشرده می کند و از طریق اینترنت ارسال می کند. این به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال اینترنت پهن باند به جای خط تلفن معمولی (یا آنالوگ) تماس برقرار کنید.
برای استفاده از VoIP به موارد زیر نیاز دارید:
مردم تلفن تحت شبکه را انتخاب می کنند زیرا می توانند بدون هیچ سرویس تلفنی تماس تلفنی برقرار کنند که باعث صرفه جویی در تماس های طولانی مدت می شود.اگر به اینترنت دسترسی دارید، نیازی به استفاده از سیم مسی اضافی ندارید. این به کارمندان اجازه می دهد از خانه یا از راه دور به محل کار نیز کار کنند.
سیستم تلفن VoIP چگونه کار می کند؟
یک سیستم تلفن ویپ ، تماسهای تلفنی استاندارد را به بستههای دادهای تبدیل میکند که از طریق اینترنت منتقل میشوند، نه خطوط تلفن ثابت یا شبکههای تلفن همراه سنتی. با گرفتن سیگنال های صوتی آنالوگ از صدای شما و تبدیل آنها به سیگنال های دیجیتال ارسال شده از طریق اتصال به اینترنت پرسرعت کار می کند.سیستم های VoIP خطوط تلفن را دور می زنند و از زیرساخت اینترنتی موجود شما برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کنند. نتیجه یک راه حل تلفن تجاری انعطاف پذیر و مقرون به صرفه است.
خلاصه عملکرد VoIP
تا زمانی که اتصال به اینترنت پرسرعت شامل روتر و مودم دارید، آماده استفاده از تلفن ابری هستید.
VoIP در مقابل تلفن ثابت – چه تفاوتی دارد ؟!
تلفنهای ثابت از شبکههای تلفن سوئیچشده عمومی قدیمی (PSTN) استفاده میکنند که تماسهای صوتی را از طریق سیمکشی مسی اختصاصی انتقال میدهند.در حالی که ویژگیهای اولیه و محدود است، خطوط ثابت میتوانند کیفیت ثابت و خدمات بدون وقفه را که توسط سیستمهای تبادل شعب خصوصی (PBX) در هنگام قطع برق ارائه میشوند، ارائه دهند.با این حال، هزینههای بیشتری نسبت به VoIP دارند، زیرا سیستمهای تلفن سنتی برای کار کردن به نصب حرفهای و زیرساخت اختصاصی نیاز دارند.
تلفن های ثابت ابری از زیرساخت های اینترنتی مدرن برای تبدیل صدا به بسته های داده ای استفاده می کند که به طور انعطاف پذیر از طریق اتصالات پهن باند منتقل می شوند. این سیستم ها به کسب و کارها صرفه جویی قابل توجهی در هزینه، تحرک با دسترسی از راه دور و ویژگی های تماس راحت ارائه می دهند.کیفیت و قابلیت اطمینان تماس ممکن است بر اساس کیفیت ارائه دهنده خدمات تلفن ابری و سرعت اینترنت شما متفاوت باشد. قطع برق و لرزش شبکه نیز می تواند خدمات را مختل کند.
تلفن ثابت تحت شبکه آینده مخابرات و انتخاب بهتری نسبت به تلفن ثابت در هر روز است .